نقش عسل در درمان انواع زخم ها چیست؟

نقش عسل در درمان انواع زخم ها چیست؟

طبق تحقیقات پزشکی عسل در درمان انواع زخم ها نقش بسزایی را ایفا می کند. عسل دارای خواص ضد اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. استفاده از عسل منجر به بهبود ترمیم زخم در موارد حاد و تسکین درد در بیماران سوختگی می شود.

عسل در مقایسه با درمان های معمولی برای زخم های حاد و سوختگی های ضخیم سطحی برتر است. عسل از شهد جمع و اصلاح شده توسط زنبور عسل است. این شربت غنی از کربوهیدرات است که از شهد و ترشحات گل و سایر گیاهان حاصل می شود.

اگر دچار زخم های دهانی، سوختگی و سایر زخم هایی از این قبیل شده اید، عسل را همیشه برای درمان های خود در اولویت قرار دهید. عسل از دوران باستان در طب سنتی استفاده می شد و در حال حاضر توسط محققان پزشکی برای پانسمان زخم های حاد و مزمن استفاده می شود.

به طور کلی، از عسل برای درمان سوختگی، زخم های آلوده و غیر قابل بهبود، جوش، زخم های پا (وریدی و دیابتی) استفاده می شود. مطالعات اخیر پزشکان اثر عسل را در درمان زخم وریدی تأیید می کند. بنابراین در عسل معجزه ای است که در سایر درمان ها نیست.

بیمارانی که از زخم های بدخیم رنج می برند، این امکان را دارند با پانسمان عسل بهبود زخم های تحت فشار را سرعت ببخشند. از عسل همچنین برای کاهش بوی بد ناشی از زخم ها استفاده می شود. اگر دچار زخم بدخیمی شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

نقش عسل در درمان انواع زخم ها چیست؟

عسل در درمان انواع زخم ها مفید است

از دوران باستان از مصر گرفته تا یونان و خاورمیانه از عسل به عنوان داروی خانگی استفاده می شده است. این دارو برای درمان گلو درد و  گاهی اوقات زخم نیز کاربرد داشت. امروزه عسل به عنوان فوق العاده ترین دارو در زمینه درمان زخم شناخته شده است.

عسل همیشه در مراقبت از زخم ها مفید است و خواص درمانی فراوانی دارد. در گذشته عسل به عنوان داروی طبیعی باارزش کمتر دیده می شد. اما تجارت عسل در زمینه پزشکی اکنون برای برخی از افراد میلیون ها دلار ارزش دارد.

عسل به عنوان معجزه ای درمانگر

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد عسل زمانی که روی زخم قرار می گیرد، به بهبود آن کمک شایانی می کند. بسیاری از پزشکان با علم بر این موضوع از آن در مراکز درمانی استفاده می کنند. با این وجود، با توجه به انواع مختلف زخم ها، جمع آوری شواهد و انجام آزمایشات مورد نیاز برای ارزیابی عسل در این شرایط دشوار است.

طبق تحقیقات پزشکی به نظر می رسد که عسل نسبت به درمان معمول، سوختگی های ضخیم جزئی را بهبود می بخشد. زخم های جراحی برخلاف تصور عموم به سادگی با عسل قابل درمان است. بنابراین در درمان های خود از عسل طبیعی استفاده کنید؛ زیرا باعث تسریع بهبود زخم می شود.

نقش عسل در درمان انواع زخم ها چیست؟

با انواع مختلف عسل برای بهبود زخم آشنا شوید

عسل در درمان انواع زخم ها حرف اول را می زند. انواع خاصی از عسل وجود دارد که نسبت به سایر داروهای طبیعی برای ترمیم زخم استفاده می شود. تحقیقاتی در حال انجام است که مشخص شود چه نوع عسلی بهترین نتیجه را دارد.

عسل باید در پزشکی تایید شود که از وجود باکتری یا سایر مواد افزودنی و مواد حساسیت زا در آن جلوگیری شود. بسیاری از پزشکان از عسل دارای درجه پزشکی برای درمان زخم بیمار استفاده می کنند که از عسل Leptospermum تهیه می شود مانند عسل بوته مانوکا.

گرچه عسل از رشد باکتری ها پشتیبانی نمی کند، اما حاوی هاگ است. این هاگ ها در باکتری هایی جوانه می زنند که باعث بیماری هایی مانند بوتولیسم می شوند. عسل با درجه پزشکی تحت درمان قرار می گیرد که اطمینان حاصل شود که هیچ هاگ و عامل بیماری در آن وجود ندارد.

انواع مختلف عسل فعالیت ضد باکتری دارد. عسل تولید شده از درختان مانوکا از نظر فعالیت ضد باکتری مورد آزمایش قرار می گیرد.

استفاده از عسل طبیعی؛ مرحله دوم برای درمان زخم ها

یکی از عللی که عسل در درمان انواع زخم ها استفاده می شود، این است که باکتری ها در عسل رشد چندانی ندارند. به همین دلیل است که عسل برای زخم ها بسیار مفید است. اولین نکته این است که برای هرگونه سوختگی یا زخمی که ممکن است جدی باشد، به دنبال پزشک حرفه ای باشید.

  • سوختگی ممکن است جدی تر از آنچه فکر می کنید باشد. سوختگی هایی که ظاهرا افراد صدمه زیادی نمی بینند، احتمال دارد آسیب رسان ترین باشند.
  • اگر زخم آلوده دارید، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. بهتر است صبر نکنید زیرا عسل جایگزین مناسبی برای این امر محسوب نمی شود.
  • ممکن است نیاز به بخیه داشته باشید. در صورت نیاز زخم باید در اسرع وقت پانسمان شود؛ زیرا خطر ابتلا به عفونت وجود دارد. مهم است این کار در چند ساعت انجام شود.

نقش عسل در درمان انواع زخم ها چیست؟

انواع زخم های درمان شده با عسل را بیشتر بشناسید

در این سخن که عسل در درمان انواع زخم ها موثر است اصلا شکی نیست، اما برخی پزشکان بر این باور هستند که عسل در درمان زخم پا اثر کمتری نسبت به سایر زخم ها دارد. در این بخش به انواع زخم هایی که با عسل درمان شده اند خواهیم پرداخت.

  1. زخم حاصل از ضربه و آسیب دیدگی؛
  2. زخم در اثر سوختگی های ناشی از آتش سوزی؛
  3. برخی از زخم ها، زخم فشاری نامیده می شوند که هنگام خوابیدن در رختخواب برای مدت طولانی ایجاد می شوند؛
  4. زخم هایی که در افراد دیابتی مخصوصا روی پا ایجاد می شود، اتفاق می افتد. عسل این زخم پای دیابتی را به سرعت بهبود می بخشد؛
  5. آبسه، زخم های حفره ای یا عمیق، به عسل بیشتری برای درمان نیاز دارند. عسل باید به اندازه کافی در عمق بافت های زخم نفوذ کند. بستر زخم قبل از انجام پانسمان باید با عسل پر شود.

قدمت مصرف عسل برای درمان زخم

عسل در درمان انواع زخم ها ممکن است مفید واقع شود؛ چراکه محصولی است که در مراقبت از زخم به ویژه در مراقبت از زخم های سوختگی، بسیار موثر است. از زمان های بسیار قدیم، عسل توسط انسان به عنوان غذا و دارو در فرهنگ های مختلف استفاده می شد.

شاید اولین کاربرد عسل در مراقبت از زخم در مصر باستان بین سال های 2200 تا 2600 قبل از میلاد بوده است. تحقیقات بر روی خاصیت ضد باکتریایی عسل هنوز که هنوز است در حال انجام است. عسل به دلیل برخورداری از قند زیاد، رطوبت ساز است.

نقش عسل در درمان انواع زخم ها چیست؟

با استفاده از عسل با زخم های خود خداحافظی کنید

با کاربرد عسل در درمان انواع زخم ها از زخم های حاد خود مراقبت کنید. عسل این فرصت را به شما می دهد که برای درمان عفونت زخم های خود با درد و سوزش ناشی از زخم مواجه نشوید. عسل در متوقف کردن رشد باکتری ها بسیار کمک کننده است. عسلی که در بهبود زخم ها استفاده می شود، باید کاملا طبیعی و خام باشد. در نتیجه هر عسلی را برای درمان زخم خود انتخاب نکنید و در تهیه آن کمی دقت داشته باشید.

قابل ذکر است که در تمامی موارد ذکر شده باید به این نکته توجه داشت که بیمار توسط درمانگر بررسی کامل از نظر خونرسانی و وجود عفونت عمقی شده باشد و به تشخیص و راهنمایی وی از سایر روش های درمانی تکمیلی استفاده شود.

 

Source: www.verywellhealth.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا